pondělí 19. února 2018

Christopher Moore - Použité duše


Charlie Asher je vetešník, lehce neurotický betasamec, otec a také obchodník se smrtí. A nyní navíc zmatený jako všichni ostatní. V San Francisku se totiž záhadně ztrácejí duše zemřelých. Někdo – nebo něco – je krade a nikdo neví, co se s nimi děje. Zdá se, že to nějak souvisí s oranžovým mostem…
Parta nesourodých hrdinů se r
ozhodne záležitosti přijít na kloub. Kromě Charlieho k nim patří další obchodník se smrtí Mátomil Svěží, vysloužilý policista Alfons Rivera, bláznivý vládce San Franciska se svými pekelnými psisky Bummerem a Lazarem, bývalá gotička Lily či poradce z linky pro sebevrahy Severo.
Volné pokračování humorné fantasy Špinavá práce o smolaři Charliem a jeho povedené dceři Sophii.
(databazeknih.cz)

1. Proč jsem si vybrala právě tuto knihu?
Jak jsem zmínila u předchozího dílu, dostala jsem tento díl k narozeninám. Přiznám se, že jsem jej četla jako první a bavil mě, třebaže jsem ještě neměla ty informace nabrané z dílu prvního. Dá se to číst bez toho kontextu, ale o nějaké ty věci přijdete a některé vám budou vyspoilerovány.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Zloději duší

3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Osvobodit

4. S jakou postavou bych se ztotožnila, případně kým bych chtěla nebo naopak nechtěla být.
Postavy jsou stejné jako v dílu předchozím, avšak některé tu mají více prostoru. Například takový policista Alfons Rivera! Ten byl naprosto skvělý a jsem ráda, že tam nyní bylo více věcí z jeho pohledu. Stále však platí to, že bych se ztotožnila s Charliem, jsme oba tak nějak stejní loseři. Také musím poznamenat, že Lily už mi v tomto dílu nepřipadala tak otravná, takže to je asi taky posun.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Tato kniha volně navazuje na svůj první díl a uchovává si i stejné motivy, téma a atmosféru. Černý humor, fantasy příběh, zábavná dějová linka. Co se mi na tomto dílu líbilo více bylo jeho větší, lepší sepjetí s mytologií. Podíváme se například do mytologie egyptské, seznámíme se hlouběji s buddhismem - celkově se mi toto na této knize líbilo mnohem více než na jejím prvním dílu.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si co vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovateli/spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Někdy mi ten humor začal připadat lehce absurdní. Byl tedy absurdní i v díle prvním, ale tady to už někdy začalo zacházet za hranice té přijatelné absurdity, kterou je člověk schopen přijmout a zasmát se a pořád tu knihu brát tak nějak vážně.
Avšak myslím, že ve finále mohu říci, že se mi tento díl líbil více než díl první. Doporučuju je přečíst oba a samozřejmě v chronologickém pořadí, narozdíl od mého příkladu, určitě toho nebudete litovat (pokud zapřísáhle nenávidíte fantasy, pak promiňte).

4/5

Žádné komentáře:

Okomentovat